Kom til informationsmøde om store jernbaneprojekter i Favrskov

I de kommende år elektrificerer vi jernbanen og udfører en række store projekter mellem Aarhus og Lindholm. Kom til informationsmøde og hør mere om projekterne i Favrskov. Banedanmark holder mødet i samarbejde med Favrskov Kommune den 24. juni kl. 16-18.00 i Hadsten.

Hadsten Kulturhus Sløjfen, Lilleåsalen
Evald Tangs Allé 45, Hadsten

Det skal vi lave

• For at gøre plads til det nye kørestrømsanlæg er det nødvendigt at om- eller nybygge en række af de ældre broer eller at udføre sporsænkninger. I Favrskov Kommune skal vi bygge nye broer ved Kollerup Gods, Skanderborgvej, Hadstenvej og Nymølle samt udføre sporsænkning ved Hammelvej.
  • I samme periode udfører vi sporfornyelse og hastighedsopgradering mellem Aarhus og Langå. For at kunne opgradere hastigheden er det nødvendigt at nedlægge overkørsler og i stedet opføre broer. Det sker ved Bidstrupvej, Lerbjerg og Haarvad.
  • I Laurbjerg bygger vi en ny station

Overordnet tidsplan for projekterne

Efterår 2019: Besigtigelser
Forår 2020: Ekspropriation – Lerbjerg og Haarvad
Efterår 2020: Ekspropriation – Nymølle, Vesteralle, Skanderborgvej og Hammelvej
Forår 2021: Ekspropriation – dæmningsudvidelser mv.
2020-21: Udførsel af broer
2021: Sporfornyelse og hastighedsopgradering