Sne giver færre tog fredag morgen

På baggrund af de seneste prognoser fra DMI har Banedanmark i samarbejde med togoperatørerne truffet beslutning om at reducere antallet af tog på dele af fjernbanen fra tidligt fredag morgen og indtil ca. kl. 10De færre tog sker som en forberedelse til at sikre færre forsinkelser og yderligere aflysninger på grund af det varslede snevejr. Det giver passagererne mulighed for at planlægge eller ændre deres rejseplaner allerede i dag.

"Vi følger vejrsituationen tæt, og skulle det vise sig, at snemængderne allerede fra i aften giver forsinkelser eller aflysninger, bliver dette meldt hurtigst muligt ud," siger Søren Boysen, teknisk direktør i Banedanmark.

Skulle mængden af sne være så omfattende, at det bliver nødvendigt at reducere yderligere i trafikken fra fredag morgen, vil Banedanmark i samarbejde med togoperatørerne melde ud om dette så hurtigt som muligt.

I yderste nødstilfælde kan det være nødvendigt at indstille driften i dele af landet.
Passagererne opfordres til at tage af sted i god tid og holde sig orienteret på Rejseplanen eller togselskabernes hjemmesider.

Banedanmark har 45 mand klar i hele landet til at fjerne sne fra perronerne og sporskifterne og kan indkalde ekstra mandskab, hvis det skulle være nødvendigt.

Trafikafvikling fredag
Der vil køre fjern- og regionaltog i hele landet, dog med aflysninger på flere strækninger frem mod kl. 10.

S-banen forventes at køre normal drift.

Hold dig opdateret på Rejseplanen, dsb.dk og arriva.dk

Yderligere information kontakt Banedanmarks pressevagt på telefon 82 34 13 13