S-banen 2023

Sådan opgør vi punktlighed i 2023

Banedanmark opgør kundepunktligheden for S-banen. Det sker i henhold til vores kontrakt med Transportministeriet. Kundepunktligheden for S-banen skal være minimum 92,3 procent.

Kundepunktlighed er andelen af rejser, som er gennemført med mindre end tre minutters forsinkelse.

Som en del af opgørelsesmetoden på kundepunktligheden er der en særlig rutevalgsmodel. Den sikrer, at der tages forbehold for, at passagererne i det centrale afsnit på S-banen -  mellem Svanemøllen og København H - har mange alternative ruter at vælge imellem, hvis toget bliver aflyst.

S-banen Kundepunktlighed
(mål 92,4 %)
Togpunktlighed

Banedanmarks ansvar
(Max. 2,5 %)
Jernbanevirksomhedens
ansvar
Eksterne forhold
januar 96,6 % 96,9 % 0,6 % 0,6 % 1,9 %
februar   97,0 % 97,2 %  0,3 % 1,0 % 1,5 % 
marts   96,0 % 95,0 %  3,2 %  0,9 %  0,9 % 
april  96,2 %  97,0 %  0,5 %  0,5 %  2,0 % 
maj  96,5 %  97,0 %  1,1 %  1,4 %  0,5 % 
juni  95,0 %  95,8 %  0,7 %  3,0 %  0,5 % 
juli  97,9 %  98,3 %  0,6 %  0,7 %  0,4 % 
august  95,7 %  96,3 %  1,3 %  0,8 %  1,6 % 
september  96,5 %  97,0 %  0,7 %  1,1 %  1,1 % 
oktober  96,2 %  96,7 %  0,4 %  0,8 %  2,1 %
november  95,5 %  96,6 %  0,8 %  1,6 %  1,0 % 
december   92,7 %  93,7 % 0,6 %  3,8 %  1,9 %