Sporfornyelsen på Aarhus Hovedbanegård tager form: Se udviklingen siden maj

Arbejdet med at bygge de nye spor og perroner på Aarhus H skrider hastigt fremad. I maj 2025 var skinner, sveller og ballast fjernet i spor 4-7, og hele området var gravet op.

I maj 2025 var skinner, sveller og ballast fjernet i spor 4-7, og hele området var gravet op. Det store anlægsarbejde med at opbygge nye spor og perroner var i sin spæde start:

Arbejdet med at genopbygge spor 4-7 og at bygge det nye spor 8 - som skal øge kapaciteten på Aarhus H - er nået langt i den mellemliggende periode på lidt over tre måneder:

De fem helt nye spor ses mellem støttevæggene til de nye perroner, som vi lige nu er ved at lægge perronforkanter på:

Sporarbejdet i spor 40 og 50 – som er de to spor, der fordeler togtrafikken til spor 4-8 – er også nået langt, men mangler dog stadig de sporskifter, der skal koble dem sammen med spor 4-7 før stationsområdet:

Næste skridt

Vi er i gang med at etablere byggeplads ved Thomas Koppels Gade/Volume Village, som vi skal bruge til næste del af sporfornyelsen. Mellem byggepladsen og sporet etablerer vi en adgangsvej, som vi skal anvende til at transportere materialer til og fra sporet i dette område:

Ved Bjørnholms Alle er nedrivningen af den gamle papirfabrik udført, og entreprenøren og kolleger har allerede taget arbejdspladserne i brug. Den bruger vi til sporfornyelsen og til de kommende broprojekter:

Aarhus H fra oven
Nyhedsbrev

Hold dig opdateret om Aarhus H

Få sidste nyt fra ombygningen af Aarhus Hovedbanegård samt invitationer til aktiviteter og events i forbindelse med byggeriet.

Tilmeld dig Nyt fra Aarhus H

Seneste nyt fra Banedanmark